روشهاي محترمانه برخورد با بيخوابي! (4)
4- خنده روش قدرتمندي براي تخليه استرس و اضطراب ميباشد: تماشاي فيلمهاي خنده دار و مطالعه مطالب طنزآميز ميتواند شما را سرحال آورده و مشكلاتتان را از ذهنتان پاك كند. از همين مطلبي که داريد ميخوانيد شروع کنيد. شبي سه چهار مرتبه همين مطلب را بخوانيد تا خوب حفظ شويد. قول ميدهم هر وقت چشمتان به اين مطلب خورد، خوابتان بگيرد!
5- سعي کنيد در طول روز خودتان را حسابي خسته کنيد: کساني که در طول روز کاري نميکنند و کالري نميسوزانند، شب که ميشود به مشکل بيخوابي دچار ميشوند. آدم ميماند که به اين طور آدمها چه بگويد. خجالت هم خوب چيزي است. خوب مثل بقيه مردم زحمتکش، کار کنيد تا شب سر راحت بر بالين بگذاريد. برخي از افراد بيجنبه و بيادب ميگويند: كار مال تراكتور است. خدا بيامرزد آنكه فرمود: «برو كار ميكن، نگو چيست كار... كه سرمايهي جاوداني ست كار». کار جوهر آدميزاد است. اگر هم از كار افتاده و بازنشسته هستيد، بالاخره يك كاري براي خودتان جور كنيد. كار نشد، برويد پيادهروي! نرمش و ورزش كنيد. خلاصه اوقات فراغتتان را به بطالت و چرت زدن سپري نكنيد. خودتان را خسته كنيد تا شب بتوانيد راحت و آسوده بخوابيد.
رند عالم سوز را با مصلحت بینی چه کار؟