شكر در كلام بزرگان
يك: دكتر محمود احمدينژاد رئيس جمهور در گفتوگوي زنده تلويزيوني، درخصوص رفتار نامناسب برخي كشورها با مسافران ايراني تصريح كرد: "قريب به اتفاق كشورهاي دنيا به مردم ايران احترام ميگذارند ولي در صورت مشاهده رفتارهاي نامناسب توسط برخي كشورها دولت ايران نيز رفتار متقابل با اتباع آنها را در پيش خواهد گرفت".
يك و نيم! مزيد امتنان است اگر كسي پيدا شود و فقط يكي از اين كشورهايي را كه به ايرانيجماعت احترام ميگذارند، معرفي کند!
يك و خردهاي! گفتند يافت مينشود جستهايم ما!
...
دو: به گزارش خبرنگار «تابناك»، روز گذشته، هنگامي كه پرواز ساعت 17:30 هواپيمايي ماهان وارد ترمينال شماره 2 دوبي شد، مأموران امنيتي، پانزده نفر از مسافران ايراني را جدا كرده و پس از آنكه آنها را كاملا برهنه كردند، به بازجويي از آنان پرداختند. آنها همچنين الفاظ ركيكي را نثار اين مسافران و مقامات كشورمان كردند و به رغم آنكه هيچ نشانه غيرامنيتي نيافتند، از عذرخواهي نيز خودداري كردند.
تا كنون خبري از واكنش حميدرضا آصفي، سفير جمهوري اسلامي ايران در دوبي در دفاع از شهروندان كشورمان نرسيده است.
دو و نيم! بيا با هم بريم سفر دوبي، دوبي!
دو و خردهاي 18+! تا بشيم برهنه در دبي، دبي!
...
سه: دكتر حميد بهبهاني به عنوان سرپرست وزارت راه و ترابري معرفي شد. حميد بهبهاني معاون برنامهريزي و اقتصاد حمل و نقل رحمتي بود و دکتراي راه و ساختمان از دانشگاه فلوريداي آمريکا دارد. بنا بر اظهار برخي، ساخت دوربرگردان كه از راههاي كنترل ترافيك در دوره شهرداري احمدينژاد بود، ايده اين استاد راهسازي و مهندسي ترافيک دانشگاه بوده است.
حتي ايده پروژه پر سر و صداي مونوريل هم به وي نسبت داده ميشد، اما ايشان که در آن زمان توجیهات فراوانی را در جهت اجرای این طرح در جلسات شورا و افکار عمومی داشت، پس از طی مدت 5/2 سال از کلنگزنی پروژه گفته بود: "من پروژه منوریل را به شورای شهر ارائه نکردهام، بلکه این شورای شهر بود که پروژه را به من تحمیل کرد. اگر من به شورا لایحه دادم که کسی را اعدام کنید آیا شورای شهر نباید لایحه را بررسی کند؟!"
سه و نيم! "بوي شير از لب همچون شكرش ميآيد ...گرچه خون ميچكد از شيوهي چشم سيهش"!
...
چهار: آقاي پروفسور حميد بهبهاني، معاون سابق حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران و صاحبنظر در زمينه طرح زوج و فرد كردن خودروها، در خصوص ضرورت احداث منوريل در تهران گفت: «ما منو ريل احداث ميكنيم كه جوانهاي ما هم در كشور خودشان داشته باشند كه اگر كسي گفت منوريل، نگوييم منوريل چيه؟ شتره؟ خرگوشه؟ و بگوييم ما هم در كشورمان منوريل داريم»!
(به نقل از روزنامهي مرحوم «شرق» شماره 97 مورخ 3 دي 82)
چهار و نيم! ايشان در بداههگويي و غيبگويي با چشمان كاملا بسته(!)، دست فيروز كريمي را هم از پشت بستهاند. ما كه لنگ انداختيم!
رند عالم سوز را با مصلحت بینی چه کار؟